قطر: ایران نقش فعالی در سوریه دارد-راهبرد معاصر
واکنش روسیه به تصمیم آمریکا برای استقرار سامانه موشکی در آلمان سید حسن نصرالله: هدف غرب لطمه زدن به ارزش‌های مرتبط با جهاد، شهادت و مقاومت بود واکنش ایران به ادعای استفاده از تسلیحات تهران توسط یمن آمریکا تحریم‌هایی را علیه رژیم صهیونیستی اعمال کرد طعنه رهبر انصارالله به فرار ناو آمریکایی: شما از شیر غران، گریخته‌اید، نه یک موش! نتانیاهو: هر توافقی باید به اسرائیل اجازه دهد به جنگ بازگردد موافقتنامه جامع همکاری ایران و روسیه بزودی امضا می‌شود استقرار سفیر جمهوری آذربایجان در تهران در آینده نزدیک حماس: تاکنون هیچ خبر جدیدی درباره مذاکرات به ما داده نشده است سرنگونی پهپاد رژیم صهیونیستی در شمال نوار غزه قالیباف و پوتین دیدار کردند سرویس اطلاعات خارجی روسیه: واشنگتن به دنبال جایگزین برای زلنسکی است وضعیت زندانیان ایرانی محور گفت‌وگوی سفیر ایران و معاون وزیر دادگستری ترکیه واکنش کرملین به بیانیه پایانی نشست ناتو قرارداد یک میلیارد دلاری مراکش با رژیم صهیونیستی در بحبوحه جنگ در غزه

قطر: ایران نقش فعالی در سوریه دارد

سفیر جدید قطر در روسیه ضمن اشاره به این که هیچ طرفی به دنبال محدود کردن نقش ایران در سوریه نیست تاکید کرد که تهران نقش فعالی در سوریه دارد.
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۹ - ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - 2021 April 28
کد خبر: ۸۵۷۰۰

به گزارش راهبرد معاصر به نقل از روسیا الیوم، «احمد بن ناصر بن جاسم آل ثانی» سفیر جدید قطر در مسکو طی گفتگو با روزنامه روسی کامرسنت اظهار داشت، ما از همه ابتکارات ویژه در خصوص امنیت جمعی در منطقه خلیج فارس استقبال می‌کنیم و من مطمئنم که گفتگوی عربی با ایران امکان پذیر ، بلکه برای منافع عمومی ضروری است.

 

وی در ادامه افزود، نقش روسیه و موقعیت آگاهانه آن را در تقویت روابط میان کشورهای منطقه مثبت ارزیابی می‌کنیم و امیدواریم میان همه کشورهای منطقه تفاهم وجود داشته باشد.

 

سفیر جدید قطر در مسکو در ادامه گفت، دوحه آمادگی خود را برای ایفای نقش واسطه‌ای میان کشورهای حوزه خلیج فارس و ایران و همچنین در مذاکرات میان دولت «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا و دولت ایران اعلام کرده است.

 

احمد بن ناصر آل ثانی در ادامه به مسئله سوریه پرداخت و اظهار داشت، پیشنهاد ایجاد ابتکار عمل سه جانبه میان روسیه و قطر و ترکیه به دلیل نقش هر یک از این کشورها در سوریه بوده و هیچ طرفی قصد ندارد نقش کشورهای دیگر را محدود کند.

 

سفیر قطر در روسیه همچنین تاکید کرد، قطعا ایران نقش فعالی در سوریه دارد.

 

در تاریخ 11 مارس سال جاری میلادی نشست سه‌جانبه‌ای بین وزیران خارجه قطر، روسیه و ترکیه با محوریت مسائل منطقه و جهان در راس آن سوریه برگزار شد. محمد بن عبدالرحمان آل ثانی،‌ وزیر خارجه قطر، سرگئی لاوروف، همتای روس و مولود چاووش‌اوغلو، وزیر خارجه ترکیه در این نشست به بررسی راه‌های حل بحران سوریه، مذاکرات صلح افغانستان، اوضاع کشورهای حاشیه خلیج‌فارس، لیبی و نیز پرونده هسته‌ای ایران پرداختند./ تسنیم

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار